Summa sidvisningar
måndag 23 juni 2014
Databerörd
Idag har jag försökt lägga in BankID på datorn. Jag har loggat in och loggat ut, ringt Nordea, kontrollerat, läst på, ringt Nordea, loggat in och ut. Bankdosans batteri dog under tiden och mobiltelefonens hörlurar var borta. Hur lätt är det att försöka prata med någon datasupport med en vanlig telefon i handen och samtidigt ta sig fram i ett dataprogram?
Tänk att det nästan aldrig går att installera ett program efter beskrivningen och att det fungerar på en gång!
Rådet jag fick av Nordea till slut var att lägga in ett mobilt BankID istället.
Det finns inte mycket som gör mig så frustrerad som när något på datorn inte funkar. Bara att behöva ringa en support gör mig grinfärdig. För redan när de ställer första frågan så vet jag inte vad de menar.
Nu har jag mobilt BankID. Det var gjort på några minuter. Konstigt nog är det bara det som går snett som lägger sig på minnet. Jag glömmer aldrig den jul- och nyårshelg när jag försökte installera en ny skrivare till min dator. Det slutade med att min äldsta dotter fick ringa till "first level" i USA och prata datagallimatias med dem för att få det att fungera. En liten, liten "rest" av den gamla skrivaren fanns kvar bland programmen och det blockerade all vidare installation.
Det som verkar vara ett nöje för henne skulle kunna få in mig på en låst psykiatrisk avdelning.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar