Summa sidvisningar

måndag 21 november 2016

Juletiketter

Återvinning är härligt. Det är en tillfredsställelse och glädje att hitta på något nytt av något gammalt. Idag när jag slog in några julklappar kom jag på vad jag skulle använda den papp till, som ligger inrullad i julpappersrullarna. Såna här tjocka papper ni vet, som stagar upp rullen. De finns inte i alla julpappersrullar men i IKEA:s finns de och man hittar dem även i andra rullar emellanåt. 


Jag gjorde en mall av lite tjockare papp och började klippa juletiketter i långa banor. Storleken bestämde jag själv och den kan ju varieras beroende på hur mycket man ska skriva på etiketten.


Sen gjorde jag hål i etiketten med hålslaget.


Jag letade reda på tunt papperssnöre till att fästa etiketterna med.



Vill/behöver man så kan man köpa såna där "hålförstärkare" i någon pappershandel.


Vips hade jag massor med juletiketter! Till en kostnad av vad snöret kostade. Men jag har tunt virkgarn i bomull hemma som jag lika gärna skulle kunna ha använt.


Nu behövs här lite rim också. Ingen jul utan rim på klapparna!

Inga kommentarer: