Summa sidvisningar

torsdag 19 december 2013

Stillahavstid en vanlig fredag

Idag hade jag planerat lite fredagsmys för mig och sambon. Efter en slapp vecka skulle en slapp kväll följa med bra tv, god mat och gott vin.
Julklapparna är klara, julmaten inhandlad. Bara dammsugning och lite pyssel kvar. Äntligen kommer belöningen. Äldsta dottern och jag tar en fredagsfika på stan, tar det lugnt och myser i varandras sällskap. Sambon kommer hem efter sina två arbetsveckor och är nu ledig i två, över jul och nyår. Kan man ha det bättre? Då kommer ett chockerande besked: Det är TORSDAG idag!

Jag låter beskedet sakta sjunka in. Hur går det med fredagsmyset? Jamen jag är ju inställd på det. Det går faktiskt inte att stoppa nu. Visst kan man ha fredagsmys en torsdag? Det är bara de inskränkta och oflexibla som går miste om den möjligheten. Så jag bestämmer mig för att köra på. Härligt! Jag har dessutom fått en dag extra denna vecka som jag inte trodde att jag hade.

När sen dottern och jag sitter och redigerar lite i min blogglayout så frågar hon: Har du kollat så att du har Sverige-tid på din blogg?
- Nja, det har sett lite konstigt ut ibland, svarar jag. - När jag skriver bloggen ser det ok ut men när jag läser inläggen så har de ett annat klockslag.
Tillsammans så kollar vi inställningarna och min blogg är inställd på STILLA HAVS TID!

Himmel och pannkaka! Vad har folk tänkt om mig? Tror de att jag suttit och skrivit min blogg på nätterna? Eller ännu värre, att jag skrivit under arbetstid?!
De säger att nyblivna mammor blir lite inåtvända, flummiga och okoncentrerade. Klart de blir! De har ju mycket viktigare saker att fokusera på än att vara sociala mot sin omgivning. Jag tror faktiskt att de som blir mormödrar, speciellt för andra gången också blir lite världsfrånvända. Man blir faktiskt lite barnbarnsdement och man glömmer tid och rum. Går omkring i sin egen värld och flummar. Det enda som betyder något är ju ett leende från en sån här liten goding.


*****
Rosa 60 år:
Var det torsdag eller fredag i måndags klockan 16.00?
 







Inga kommentarer: