Summa sidvisningar

måndag 8 december 2014

Generositet föder glädje

Ibland blir man glatt överraskad över en del människors generositet. Förra veckan ringde en kvinna från Enköpingstrakten och undrade om jag ville ha gamla smycken. Hon hade fått en "varelse" som jag tillverkat, av en väninna förra året och hade spårat mig med hjälp av det visitkort som följde med smycket.

En av mina "varelser". En forntida drottning?
Jag talade om för henne att jag inte kunde köpa på mig mer material nu. Jag har ju en hel utdragssoffa full! Men hon ville inte sälja smyckena utan ge mig dem. Jag fick göra vad jag ville med dem, sa hon.
I helgen så träffade jag henne och hon överlämnade en plastpåse. Den vägde säkert tre kilo!
I kväll har jag suttit och kollat igenom allt och sorterat upp det. Det tog ett par timmar kan jag tala om. Massor av örhängen, armband, halsband, broscher, ringar...
Nu är jag "rik"! På material till framtida smycken. Jag vet att det finns en liten tjej i trakten som är sugen på att pyssla med mig. Hon kommer att ha massor med pärlor och hängen att välja av. Vilken lycka!
 

Inga kommentarer: