Summa sidvisningar

måndag 11 mars 2013

Änglamässan 9-10/3 2013

Minus

- Fredagen före mässan hade min bok "Naturligt eller övernaturligt?" anlänt från tryckeriet i Danmark. Yiphee! Men när jag bläddrar i boken så ser jag att raderna förskjutits på ett ställe om c:a tio sidor. Siewert på Faun Förlag blir inte särskilt glad och nu står vi där med 1000 felaktiga böcker! Plan B behövs igen. Jag bestämmer mig för att ändå ta med böckerna till mässan och påpeka felaktigheterna för kunderna samt sänka priset ytterligare. (Jag hade redan satt ett "mässpris" på boken.)
- Änglamässans reklambroschyr var det rörigaste jag sett. Allt som såldes rapades upp på samma papper samt att man påpekade att mässan var för de som ville nå ut och fram med sitt företag, alltså två typer av marknadsföring på samma papper. Vi utställare hade ju redan anmält oss! Dessutom saknades lokalinfo så jag fick skriva dit adressen innan jag satte upp lappen på anslagstavlorna där jag bor.
- Sista timmen mellan 16.00 och 17.00 hade de kunnat skippa. På lördagen ville folk hem till middagen och på söndagen var det väl ingen idé att åka dit så sent.
- Det var lite trångt vid av- och pålastning från bil, framför ingången.

Plus

+ Mycket folk. Jag hörde en siffra på 400 första dagen. På söndagen var det färre besökare.
+ Jag fick många nya kontakter, på olika sätt.
+ Jag träffade personer som har en historia att berätta till nästa bok.
+ Många trevliga mässutställare.
+ Vi utställare bjöds på kaffe under dagen och smörgås på morgonen.
+ Fiket: Drömtårtan med hallonkräm var ett av de godaste bakverk jag ätit!
+ Trots felaktigheter i boken ville en del köpa den. Andra återkommer när jag fått en ny och felfri sändning.

+ Mina änglar och sällsamma varelser var väldigt attraktiva

Man glömmer tid och rum när man har trevligt.Tiden gick faktiskt jättefort och jag hade inte tid
att äta upp den kebabtallrik som min dotter kom med på lördagen. På lördag kväll var jag
ganska trött men piggnade till när jag serverades räkor och vin av min omtänksamme sambo.

Inga kommentarer: