Summa sidvisningar

söndag 17 mars 2013

Storloppis på Bombardier Arena lördag 16 mars

Jag var där vid kvart i elva och köerna var hundra meter långa trots att de öppnat 10.00. Man släppte in några kunder i taget eftersom lokalen var liten. Det var inte mycket att se och trängseln gjorde att man bara ville vidare. Jag tyckte lite synd om utställarna som förmodligen missade en hel del köpare p.g.a. att det inte fanns plats att rota runt i deras lådor.Trots det så gjorde jag några fynd av smycken till bra pris. Efteråt åkte jag vidare till Bäckbyloppisen och gjorde lite fynd även där.
Väl hemma så började jag ta isär halsband, örhängen och armband och sortera dem efter färg. Rena julaftonen för en sån som jag! Naturligtvis satte jag igång att producera på en gång.
Idag, söndag, tog jag och min sambo och hunden en rejäl promenad i solskenet. Vi ställde bilen vid Elbakajen och gick ända ut till Hamre, vände vid Affair och sen tillbaka. Väl hemma fortsatte jag att producera smycken. Grannarna Anja och Alois kom och knackade på och Anja beställde genast ett par hängen till sig själv och barnbarnet Sanna. Så jag fortsatte med tillverkningen och gjorde även några present-hängen till syrran som fyllt år.
Söndag 7 april är det jätteloppis på ABB Arena. Ser fram emot den. Då är det dags att fynda igen!

Här är de senaste smyckena som jag producerat.
Musse hittade jag på Brödet och Fiskarna för ett
tag sedan, det turkosa hjärtat var ett fynd från lop-
pisen och hänget i brons fick jag av en vänlig tjej
som jag träffade på Änglamässan. I veckan kom ett
vadderat kuvert med smycken som hon rensat ut och
skänkte mig. Hon fick ett nygjort hänge som tack.

Inga kommentarer: