Summa sidvisningar

söndag 24 november 2013

Söndag - vilodag

Idag har jag inte gjort något vettigt alls. Jo förresten, jag har kurerat mig genom att vila, vila och vila. Det är väl rätt vettigt att ta hand om sig själv, att lyssna på kroppen ibland. Den säger ju till vad den vill ha. Det vill säga om man förstår sig på det språket.
 
Idag sa kroppen åt mig att hålla mig inomhus och vila. Sen ville den att jag skulle fortsätta måla på en tavla som jag började på i torsdags. Det är en tavla med en bokmärkesängel som stiger upp ur havet.
Jag släpper en liten detalj från den:
 
 
Nu får den stå och mogna ett tag. När jag tittar på den nästa gång så ser jag den med nya ögon. Då ser jag vad jag ska jobba vidare med.
 
I eftermiddags började jag på en ny stor tavla 50 x 50 cm. Jag har gjort bakgrunden klar. Nu ska jag börja med det roliga. Fantasiugglor igen!
 
 
Så gick hela den söndagen!
Men man ska ju helga vilodagen, säger dom.


1 kommentar:

Eva sa...

Ser fram emot fortsättningen på bägge tavlorna...