Summa sidvisningar

lördag 27 augusti 2016

Energimätning, hur funkar det?


Allt består av energi, människan inte undantagen. Vi kan "se" energin, eller auran, som ett fält runt oss om vi använder en slagruta. En sån som man använde förr för att leta efter vattenådror i marken när man ville gräva en brunn. I det här sammanhanget kallar man den för pekare och den kan se ut på olika sätt.
Energifältet är i normalläget ungefär lika stort hos alla människor, det slutar någon decimeter från kroppen. Men det är inte konstant. Det minskar och ökar beroende på hur vi mår och vad vi gör.


Så här kan en slagruta se ut

En lördag i mars gick sambon och jag på en föreläsning om detta fenomen.
Vi fick först vara med om ett experiment för att vi skulle förstå hur omgivningen påverkar våra energier. En av deltagarna fick agera testperson och med en slagruta mättes hennes energifält upp så att vi skulle ha en norm att gå efter. Sen skickades hon ut från rummet och vi som var kvar ombads tänka positiva tankar om henne när hon kom tillbaka. Vi tankebombade henne med goda ord och sen mättes hennes energifält. Det hade ökat! 
Det betyder alltså mycket att vi är snälla och tänker gott om varandra och det är ju en winwin situation för alla, för det stärker även andra i omgivningen!

Sen var det dags för "tvärtomtestet". Samma tjej skickades ut och när hon kom in tänkte vi bara negativa tankar om henne. Mätningen visade då att hennes energifält minskat betydligt.

Under den här föreläsningen visade det sig att min sambo hade en naturlig fallenhet för det här. Vanlig avläsning av vattenådror har han sysslat med förut men det här var nåt nytt. Han kunde även lätt läsa av energierna hos deltagarna på föreläsningen med den slagruta som användes. Ett mässingsrör med en mässingstråd i, böjd i vinkel som löper fritt i röret. Det ger utslag (tråden i röret rör sig åt vänster eller höger) när man kommer in i människans energifält.



När vi väl provat det här med hur positivitet och negativitet påverkar oss så fanns det ingen hejd på vad vi ville prova. Var och en fick prova olika produkter och livsmedel. När jag stod med en mobiltelefon i handen minskade mitt energifält men med en avokado i handen ökade det. Socker och vitt mjöl minskade mitt energifält.

Sambon och jag fortsatte detta testande hemma och det funkar klockrent. Jag har provat allt från olika livsmedel till mediciner, olika stenars/kristallers påverkan och även positiva och negativa tankars påverkan. Mitt energifält ökade och minskade beroende på vad som var bra eller dåligt just för mig. 

Under föreläsningen fick vi vara med om lite olika saker som förvånade oss. Som när vi höll en vinflaska i handen. De flestas energifält minskade men på en av deltagarna ökade den. Hon började t.o.m. fnittra. För henne var det bara positivt att dricka rött vin tydligen! När jag höll en flaska med dryck på chaga i handen ökade mitt energifält enormt medan samma flaska bara ökade sambons energifält lite grann. Han dricker det i förebyggande syfte medan jag dricker det för att kunna leva ett bra liv utan psoriasis utanpå och inuti kroppen...


Avocado påverkar många positivt. Det är därför som en del går
omkring med en avocadokärna i fickan

Under våren och sommaren har vi låtit vänner och bekanta prova olika produkter och saker och sambon har mätt deras energi före och efter. På samma sätt som olika saker påverkade oss påverkade det också de som provade på den här energimätningen. Jag förstår att det funkar och ungefär hur, men varför är svårt att förklara.

Vi människor ska ju bevisa och kartlägga allt vi är med om. Då först blir det verkligt. Men allt kan inte bevisas. Än, måste jag tillägga för inget är skrivet i sten. Vem trodde att vi skulle kunna gå på månen på 50-talet. Under tiden ska vi sålla, tänka logiskt, avvakta och lita på magkänslan. Det som känns rätt, lita på att det ÄR rätt. Magkänslan har aldrig fel!

Under hösten kommer min sambo att erbjuda energimätning för den som vill testa. Vi kommer även att bjuda in till några förevisningar, för det är ännu roligare att testa det här i grupp eftersom man får ta del av de andras upplevelser också.

Vill du veta mer? Hör av dig till:

Bo Björkdahl, Boost & Energy
070-392 09 23


Att få reda på vad som påverkar en negativt gör att man kan välja bort en del
saker i sitt liv, så att det blir bättre!








1 kommentar:

Marina Persson sa...

Intressant. Jag inbillar mig att socker ger mig mycket energi och positivitet. Undrar om jag har rätt..? :-)