Summa sidvisningar

tisdag 21 januari 2020

Tillverkning i vardagsrummet

Vissa morgnar är det skönt att ligga kvar i sängen en stund. Att spela lite spel på telefonen innan man tar klivet över sängkanten. När jag väl gjorde det hade sambon redan varit uppe i ett par timmar och gått en långpromenad med hunden och kommit hem igen.

Frukosten intogs framför tv:n och sen satte jag mig vid "hobbybordet" i vardagsrummet, där jag f.n. har mina pärlaskar, och tillverkade några hängen och örhängen.
Jag har en tålmodig sambo som står ut med mina nycker. Varje höst när trädgårdssäsongen är över släpar jag in ett gammalt fällbord i vårt lilla vardagsrum. Där kan jag sen sitta och arbeta med mina smycken eller måla. Det är lite tråkigt att sitta i köket för sig själv, trots att där finns ett härligt stort köksbord för olika aktiviteter. I vardagsrummet kan jag titta/lyssna på tv samtidigt som jag jobbar, jag kan växla några ord med sambon och vara lite social. Men så ser det ut därefter också, med alla askar, burkar och prylar som jag behöver för mina hobbies. Den som är ihop med en kreativ person får finna sig i mycket!


Det blev några hängen som sagt. Bara för att det är så himla roligt!



Några örhängen blev det också och ett halsband.


Ja, något måste man ju syssla med under vinterhalvåret, i väntan på vår och sommar.




Inga kommentarer: