Summa sidvisningar

fredag 8 augusti 2014

Chaga/ Sprängticka

Nu har jag och min sambo druckit avkok av sprängticka (chaga) sen veckan efter midsommar. Sprängticka är en parasit på björk (mycel) som tar all näring från värdträdet och ackumulerar det. Det är den mest antioxidantrika "växten" man funnit hittills. Den sänker kolesterol, botar nästan alla med psoriasis, bra för diabetiker, för sömn, gör en pigg, botar en del cancer m.m. m.m.
Jag har psoriasis inuti kroppen, på sen- och muskelfästen och i våras fick jag ett skov med psoriasis på huden också. Fingertopparna tappade hud och blev sköra och onda. Det var som att ha öppna sår på dem. Handflatorna blev röda och huden flagade och jag fick även torra fläckar i hårbottnen, på benen och andra kroppsdelar. Enskilda sår som blev till skorpor, som jag rev av men de kom hela tiden tillbaka.

Alla sådana sår är borta nu, jag har inte en enda torr fläck på kroppen. Händerna känns mjuka och behagliga och jag slipper diskhandskar och plasthandskar som jag använt i större delen av allt köksarbete i flera månader. T.o.m. vid datorn har jag suttit med plasthandskar. Att vara utan insmörjning och dem var inte ens tänkbart förut under några månader när allt började.

För några veckor sedan sa jag till min sambo: - Tänk om jag tillhör den där enda procenten som inte blir botad av sprängticka? Vilket mörker!
Efter det uttalandet har det bara gått framåt och jag hoppas verkligen att jag hittat det magiska botemedlet för psoriasis och en hel del andra problem också.
Jag och alla de jag pratat med som druckit chaga har även blivit piggare och klarare i huvudet. Det är inte så att man börjar springa maraton men nästan. Man tycker inte saker är så besvärliga längre. Man gör dem bara. Som exempel kan jag nämna att jag kunde sitta och tänka att jag skulle gå ut med komposten. Men, det kunde jag ju göra i morgon så varför göra det nu. Efter att ha druckit chaga så utför man det som behövs. Det är inte jobbigt längre och vi har fått ett rikare liv på något sätt.
Sambons naglar och hår växer som sjutton!

Huden har börjat läka, blivit mjukare och inte lika torr. Inga sår eller
skorpor finns längre kvar. Bara lite rodnad på de delar som förut var
värst drabbade.

Naglarna blev knottriga och började lossna från nagelbädden. Nu har
de börjat växa med stormsteg och börjar se normala ut igen. Dessutom
är de inte längre tunna. De har blivit tjocka och starka.

Som på beställning (det var väl meningen kanske) hittade jag sprängticka i skogen. Den finns på 1 av 5000 träd!
Så nu har jag ett litet förråd. Av några småbitar kan man göra chagadryck flera gånger om. Ända tills bitarna slutar avge färg (5-8 ggr c:a). Sen tar man nya bitar och börjar om igen.
Nu har jag så mycket så jag kan börja dela med mig. Har kollat på nätet och chagan kostar ungefär 1 kr/g. Torkad så väger den inte mycket. T.ex. så räcker 100 g flera månader.
Om ytterligare några veckor eller månader så har jag facit i hand vad gäller min psoriasis. Det ska bli intressant att se om den här "svampen" som använts i tusentals år har effekt också på "den moderna människan"! 

(Jag har insamlat en massa info från nätet om sprängticka och sammanställt den. Är du intresserad av infon så maila mig på cre8ingbyrosemarie@gmail.com så skickar jag den till dig.)
Jag har även så mycket chaga att jag kan sälja en del. 100 kr för en vadderad påse med c:a 80 g chaga och porto (två frimärken) + infon jag skrivit ihop + bruksanvisning på hur du gör din egen chagadryck.

Prova du med. Chagan kanske kan revolutionera ditt liv också!

Inga kommentarer: