Summa sidvisningar

tisdag 19 augusti 2014

Sällskapet trädgårdsamatörerna - Nya medlemmars möte

Ikväll var det "Nya medlemmars möte" för nyblivna medlemmar i Sällskapet trädgårdsamatörerna, hemma hos mig. Föreningen bjuder alltså in de som blivit nya medlemmar under året till en träff där styrelsen presenterar sig och föreningen.

Trots att jag klivit ur styrelsen sen några år tillbaka så har jag behållit några aktiviteter. Det är detta årliga möte i min trädgård och växtmarknaden som vi anordnar på dansbanan på vårt område.
"Nya medlemmars möte" är en uppskattad träff. De nya blir introducerade i föreningen, får berätta lite om sig själva och jag fixar kaffe och smörgås. Sen kommer kvällens höjdpunkt. De "nya" får varsin lapp med ett nummer på. Sen får de i tur och ordning välja varsin växt som styrelsen och jag skänkt. 1:an börjar välja, 2:an väljer sen osv.

Jag brukar börja mötet med att berätta om min trädgård och när mötet är slut så brukar gästerna gå runt i trädgården och titta men även botanisera bland mina uppkrukade växter.
Sen går de hem med en positiv bild av föreningen och har med sig ett minne från träffen i form av en växt. Det är alltså enbart positivt och sååå trevligt att få hålla i denna träff. Av ordförande Marina Brokås fick jag en blålila fjäderaster med variegerade blad som tack. Det ni!

Bortre raden fr.v. Viola Gustavsson (STA), Gunilla Nilsson (STA),
Elisabeth Ivarsson (STA), Christina Gustafsson (STA), Tommy Eriksson,
Per Larsson och Jerry Wickström.

Fr.v. Christina Gustafsson (STA), Tommy Eriksson, Per Larsson och
Jerry Wickström.

Fr.v. Elsie Zethelius, Marina Brokås (STA), Noomi Peterson, Eva
Älgenäs och Viola Gustavsson (STA).


1 kommentar:

Christina Fryle sa...

Så trevligt att ha träffar för alla nytillkomna medlemmar. Ett bra sätt att få dem att känna sig riktigt välkomna i föreningen!
Fjäderastern är kanske densamma som jag har (och har spritt en hel del inom STA) Kalimeris yomena 'Shogun' eller ibland kallad Kalimeris yomena 'Variegata'. En riktig favorit!
Hälsningar, Christina