Summa sidvisningar

lördag 9 augusti 2014

Vernissage och krogrunda

I hettan idag var det inte många som hade lust att gå på vernissage. Förståeligt. Men de som kom var desto positivare. Och jag var redo redan från morgonen. Kände mig både stark och underbar...


Min vän Annette Stocker som målar helt underbara tavlor delade min eufori.


Bakom henne finns en av de underbaraste tavlor jag vet "You have a message". Den talar till min själ!

"Between heaven and earth". Annette Stocker.

"Magnolia dream". Annette Stocker.
Efter en givande vernissage, på alla sätt med kontakter m.m. så åkte jag ner på stan med min äldsta dotter. En toast skagen på Varda satt inte helt fel.


Att möta sina vuxna barn avslappnat och utan krav ger många bra diskussioner oss emellan. Numera är jag inte längre mamma, jag är en vän till mina barn. Mentor kanske och även "klok gumma" ibland. Det ger diskussionerna en helt annan bredd.
 

 

Jag är lite tokig. Tycker om att skoja till det lite. Så när jag såg en ensam stackars kille sitta vid ett bord på All Stars så blev jag lite beklämd. Varför inte testa min attraktionskraft på honom. Han var nära att hoppa av stolen! Det är inte åldern som gör det, det är charmen...

 
 

Inga kommentarer: