Summa sidvisningar

tisdag 4 november 2014

Lådor, lådor, lådor!

Ända sen jag var liten har jag älskat små byråer med många lådor. Inte konstigt att jag var tvungen att köpa de här två byråerna.


Jag hittade den stora för några år sedan hos Lena Hemlins lilla butik/loppis i Brännugnsbacken i Skultuna. Senare hittade jag en likadan i samma butik fast mindre. Den har hunden fått. Han har kanske också haft en dröm sen valptiden om en egen byrå. Vem vet? I den förvarar han koppel, bajspåsar, fästingplockare, kammar och borstar m.m. I "min" byrå förvaras en massa annat.

Som ni kanske förstår så är jag en älskare av ordning och reda. På ett sätt. Saker ska ligga på sin plats för att jag lätt ska hitta dem när jag behöver. För övrigt kan det få vara lite kaos.
Under årens lopp har jag köpt på mig andra små byråer. Jag har hittat en del på loppis. Små barnbyråer med några få och små lådor. I dem förvarar jag allt mitt pyssel. Skräp kanske en del kallar det. Men det beror bara på att de har dålig fantasi. 


En dag för någon månad sen gick jag in på TGR. En riktigt härlig butik där man för en billig penning kan köpa allehanda små prylar. Som behöver plats i nya små lådor...
Den här dagen hade TGR införskaffat en box i hård papp. Oj, tänkte jag. En låda! Den såg intressant ut så jag öppnade den och tittade inuti. Wow!!!


Sim sala bim! Den perfekta boxen hade uppfunnits. Tar liten plats och rymmer massor av lådor. Jag slog till direkt. 80 kr var som hittat. Efter någon vecka var jag där i butiken igen. Och köpte en till! Kanske behöver jag fler framöver? Jadå, jag har massor med grejer att fylla boxarna med.



Inga kommentarer: