Summa sidvisningar

söndag 30 november 2014

Vernissagen är över


Nu är två dagars vernissage till ända. Annette Stocker hade premiär denna helg för sitt galleri/showroom på Häradsvägen 2 i Dingtuna. Det var hon, jag och Evelina Jämsä som delade på utrymmet. Det funkade alldeles utmärkt. Lokalen är ljus och trevlig och atmosfären lugn och avstressande. Är man dessutom tre trevliga tjejer som ställer ut tillsammans så kan det bara bli bra!

Nu ligger tavlorna i högar hemma i hallen och ska ut till boden i morgon - igen. Det är en konstnärs jobb. Måla, hänga upp, ta ner, måla, hänga upp, ta ner...
Tavlor är inget man köper i mängder så man säljer dem inte i samma takt som man skapar dem. Tyvärr. Men det är något annat än pengar som driver en. Glädjen att ta fram en ny pannå och börja blanda färgerna. Man kan ju inte sluta. Så det blir det trängre och trängre i boden!
Redan någon timme efter hemkomsten tar jag fram en pannå där jag redan blandat några färger. I färgerna har jag hittat en sovande man eller kanske kvinna och en varg eller kanske hund... Det är bara början för jag kanske hittar nåt mer. Lite blomster saknas. Lite mer färger. Den är inte klar än på långa vägar.

I påsk har vi planerat att ställa ut i Dingtuna igen, under konstrundan. Annette Stocker, Evelina Jämsä och jag. Då har jag väl 50 tavlor till att släpa på!


Inga kommentarer: