Summa sidvisningar

tisdag 25 november 2014

Med 40-åringen på Hasseludden

 

Då var vi äntligen på plats efter tre timmars resande med en gps som skulle visa mig och äldsta dottern bästa vägen till Hasseluddens yasuragi utan att behöva åka in i Stockholm. Bästa var det kanske men inte den närmaste!


Här ligger vi, redo att börja fira. Jag är glad att jag fick äran att följa med 40-åringen hit. Dock hade hon önskat enskilda rum. Hon säger att jag snarkar! 


På Hasseludden är alla lika. Alla går omkring i morgonrock och tofflor och alla har likadana baddräkter/badbyxor. Här lämnar man vardagen för lugn, ro och relativ tystnad. Härligast denna gång var stolarna i "Quiet room". Man lade sig där, tryckte på kontakten, fällde ner ryggstödet, lade sig ner, täckte sig med filten och sen lät man sig gungas på vågorna. Rofyllt och meditativt.


Vi åt buffé istället för Tepanyakimiddag. Mycket sushi och Hasseluddens egen öl till. Efterrätten avåts sen i baren. Här fanns många delikatesser att välja mellan!

I baren kunde man välja bland minst 10 olika sorters sake.


Erica vid den japanska skogen


Här förstör jag krattningen!

 

Vill man äta frukost sittande på golvet så kan man göra det. Jag är väl inte den smidigaste men jag kom ner på golvet i alla fall. Värre var det att komma upp!


40-åringen var mycket nöjd med vistelsen. Jag var glad att få vara med. Hemresan tog bara en timme och tre kvart! Tänk att det är längre från Västerås till Hasseludden än därifrån och hem?!

 

Inga kommentarer: