Summa sidvisningar

torsdag 17 augusti 2017

Sommaren bara fortsätter...

Efter en härlig helg på Ängsö camping med sambo, barn och barnbarn så bestämde jag mig för att fortsätta det här enkla och okomplicerade livet som camping innebär. Jag lät de andra åka hem till vardagen, jag och hunden stannade kvar några dagar till. Onsdagen var en bra dag att åka hem på, för då regnade det från och till och det blev liksom lättare att lämna det ljuva livet i husbilen.

Väl hemkommen så ville jag inte sitta hemma och glo, nä jag ville ner på stan! Så sambon och jag tog bussen dit. Det blev halloumiburgare på Bistro Gränden och några glas vin på New York vid torget.


  

Efter en hel dag i trädgården med diverse pyssel så blev det dusch och en resa till Vad för att besöka Lena och David Falk och dagens öppna trädgård. F.ö. den sista för säsongen. 


En hel rabatt med den orientaliska liljan Stargazer överrumplade framför huset.


En annan färgbomb stod en mörkbladig perukbuske för.


Perukbuskar kan tydligen se ut som de vill. "Young Lady" är en sort som man inte behöver vänta flera år på att få se blomma. Tyvärr fanns den inte i Lenas sortiment men jag ska nog hålla utkik efter den...


Lena, hittade vi i växthuset, görandes eternellbuketter på löpande band. Det är ju Bondens Marknad varje lördag nu till en bra bit in i oktober och Lena och David försöker förse sina kunder med både sånt som går att äta och sånt man kan vila ögonen på.



Inne i det stora växthuset finns lite att titta på. Bl.a. en vackert dekorerad ljuskrona där swarovskikristallerna blänkte i regnbågens färger när solen låg på.



Sen var det mangolden... Ute på åkern växte mangold som såg ut att vara uppfödd på anabola! Men färgerna... Oj, oj oj! Min konstnärshjärna gick igång så pass att jag halvlåg mellan elstängslen som omgärdade mangoldlandet för att försöka fånga kontrasterna med kameran.








Naturligtvis kom jag inte hem tomhänt! Tre riddarsporrar blev det ur milleniumserien. Dusky Maiden, Double Innocence och Sunny Skies...



... och en orange rölleka Walther Funcke. 


En växt som trivs i torra lägen och det passar ju bra en sommar som denna, då vi bara fått några få mm regn!





Inga kommentarer: