Summa sidvisningar

torsdag 16 februari 2017

Dagens VLT - Bostadspuls hemma hos Eva


I dagens tidning (VLT) bostadsbilagan figurerar min vän Eva Lundberg. Hon visar där upp sitt hem för alla som är intresserade. Jag blir glad av personliga hem! Hem som visar "invånarnas" personlighet, intressen, kreativitet m.m. Till skillnad från alla dessa vita, gråa och svarta hem där alla verkar ha köpt inredningsprylar i samma affärer.
Evas hem är lite av ett konstverk där konstnären, alltså hon själv, har "målat" med loppisfynd och egna kompositioner och verk. 

Igår eftermiddag hade vi en trevlig stund med gofika vid hennes indiskinspirerade vardagsrumsbord. Sen sjönk vi ner i de mjuka sofforna för mera mys och prat. Det var då jag fick höra att VLT varit hemma hos henne och fotograferat häromdagen. Jaha, tänkte jag, då ska jag också göra ett litet reportage. Så här kommer några foton:

I köket finns ett renoverat bord med spegel i guldram ovanför. 

I vardagsrummet står en gammal kista på golvet med vackra saker på.

I vardagsrummets ena hörna står en skön fåtölj att sjunka ner i.

En annan hörna i vardagsrummet. Tavlan ovanför den gamla stolen har Eva själv målat.

Barnens gamla nallar eller loppisfynd?

Ett av flera vackra stilleben med Evas konst i bakgrunden.

Satsbord med vackra prylar.

Familjens lilla hund sitter ofta här och vaktar när rådjuren tar sig friheter i
trädgården.


Inga kommentarer: