Summa sidvisningar

torsdag 25 april 2013

Dålig dag men PPM fonderna går uppåt

Denna dag får gå till historien utan uppmärksamhet. Idag har jag varit riktigt dålig. Trött, tömd på energi, svårt att röra mig med alla inflammationer i sen- och muskelfästena samt ett finger som börjat krokna i sviterna av ett skov av psoriasisartriten som tydligen är på gång. Jag låg hela dagen, efter jobbet. I tonerna till regnskogsljud, havsvågor och en meditations-cd lät jag min kropp vila i nuet för att få ny energi men det hjälpte inte. Det är tråkigt när det äntligen är en av dessa värdefulla, soliga dagar och jag inte ens orkar gå utanför dörren. Att bara klara av att jobba och inget mer får mig att undra om jag klarar mitt arbete i två år till, innan jag tänker gå i pension? Är det värt att jobba när man inte har energi till något annat under vissa perioder?
Jag måste hitta en lösning snart, innan det är för sent.

Jag har alltid varit intresserad av mina ppm-fonder. Men enbart av den anledningen att man kan göra pengar på dem. Det är så konkret när man ser sitt totala fondinnehav och direkt kan se hur mycket pengar det ger per månad under åren 65-70 år. Hittills har jag lyckats skrapa ihop några tusenlappar i månaden genom att byta och hålla koll på fonderna. Men nu har jag hittat en fond som ökat flera tusenlappar på FYRA DAGAR!!! Genom att hela tiden byta fonder till de som går bra så har jag skaffat mig ett rejält ppm-kapital redan men detta tar priset!
Att hitta en sådan fond är som att hitta en skogsglänta på hösten som lyser gul av kantareller. Och man blir lika mån om att hålla sitt ställe hemligt. Jag kommer aldrig att avslöja mitt fondval...
Från igår till idag hade kapitalet ökat med över tusen kronor!

Inga kommentarer: