Summa sidvisningar

söndag 7 april 2013

Jätteloppis på ABB Arena + ormfåglar och andra ornitologiska sensationer

Besökte jätteloppisen på ABB Arena idag tillsammans med mina döttrar och barnbarnet John. Vi gick "gata" upp och "gata" ner. Det tog några timmar men resulterade i några fynd som alltid.

Ett grönt våningsfat till exponering 30:-. Kanske för burkarna med ringblommesalva?
Tygliljor, också till exponering (25:-), samt två kronor i metall (10:-/st) som jag tänkte
ha visitkort i. Men jag kunde inte låta bli att köpa lite smycken också... Trots att jag
nu har lagt ner mina pärlburkar i kökssoffan, för säsongen. Hittar jag smycken med 
fint och mycket material så kan jag liksom inte låta bli. Det blir ju en ny höst och en
ny vinter och då ska kreativiteten flöda igen!


Eftermiddagen tillbringade jag vid köksbordet ihop med mitt lilla barnbarn, snart 4 år. Vi målade ett träd. Satte sen fågelholkar som vi målat och klippt ut, i det. Sen började produktionen av färgglada fåglar som vi också klippte ut och klistrade fast på trädet och holkarna. Efter en stund hade vi tröttnat på de "vanliga" fåglarna och började producera spökfåglar, ormfåglar, piratfåglar och krokodilfåglar. Snart var trädet proppfullt och vi var riktigt nöjda med vår dag!

Längst ner sitter en piratfågel med svart piratmössa och dödskallar
på vingarna. På den en spökfågel i vitt, sen en randig ormfågel.
Sen följer en tigerfågel, en krokodilfågel och en Johnfågel med
ytterligare en spökfågel (fast i orange) på huvudet. Notera den bruna
kattugglan med svans längst till vänster!

Inga kommentarer: