Summa sidvisningar

torsdag 11 april 2013

Stressa av, njut av en insekt!

Häromdagen såg jag ett citat i en tidning. Det var mysfarbrorn Ernst Kirchsteiger som citerades: Är man avslappnad nog att sitta och titta på en nyckelpiga en stund så slipper man äta magmedicin till hösten.
Han har sagt mycket tokigt och roligt genom åren men det här är ett mycket gott råd inför sommaren. Ta dig tid och njut av det du har runtomkring dig istället för att jaga vidare hela tiden!

Detalj från en av mina målningar

När jag letade på Google för att få den exakta ordalydelsen på ovanstående citat så hittade jag ett annat av Ernsts citat som gick direkt till mitt hjärta: Har det hänt någon gång att du nästan blivit förälskad i en sten?
JA, det har hänt! Och det händer om och om igen. Varje år, varje semester, varje strandpromenad.

Längst upp på Skagen är det lätt att bli förälskad om och om igen...

1 kommentar:

Eva sa...

Ja, där känner jag igen mej... Har små högar av sten här hemma, som kära minnen från olika resor! Kul att se att jag inte är ensam! :-)