Summa sidvisningar

lördag 28 februari 2015

Unika halsband till Barbie

Idag är det åttonde dagen som jag "sitter inne". Endast med avbrott för en tur och retur till komposten ungefär varannan dag. Min själ håller på att torka ihop! Idag är jag bara lite snorig och hostig och jag är snart helt frisk men man kan bli galen för mindre.
Jag har suttit om dagarna och stickat och virkat Barbiekläder, bara för att hå nåt att göra. Sen fick jag ont i armarna. Då övergick jag till att göra halsband åt de här dockorna. Båda idag och igår har jag producerat långa och korta halsband. Igår gjorde jag dessutom blombuketter av gamla sidenblommor och band. Ifall Barbie ska gifta sig...
Idag gjorde jag presentpaket med fina snören. Ifall någon av dem fyller år...

Det finns inga andra Barbiedockor i hela världen som har handgjorda smycken från 
"re n' re". Unika smycken som bara görs i ett enda exemplar. 
Det bryr sig nu inte Barbie om men jag tror att det finns några småtjejer som, när de öppnar den stora trälådan i hallen nästa gång de kommer och hälsar på, kommer att bli lyriska över allt nytt som kommit dit. 
När den tredje lilla tjejen, lilla J idag 1 1/2 år, blir lagom gammal så har hon en hel träkista med skatter att gräva i!




Inga kommentarer: