Summa sidvisningar

måndag 24 februari 2014

Det som göms i tö...

Idag var det snöfritt på stigarna och gräsytorna nere vid Mälaren. Blåsippsbladens baksida lyste lila mot de bruna löven och jag förväntade mig nästan några blommor också. Plötsligt lyste det blått bland löven men när jag kom närmare så såg jag att det var ett glasspapper. Nu våras det för skräpet. Ur varje dike spirar och blommar det.
 
Papper med blåsippsfärg
 
Vårgrönt
 
Varför lägger man hundbajs i en påse och knyter ihop
för att sen slänga på marken?
 
Fåglarna har börjat bygga bon. Bor man här behöver
man inte bry sig om regn och slask.
 
Vid gräsytorna på Johannisberg växte ett stort träd med ulliga knoppar
på gång. Kunde inte låta bli att ta in lite vår...
Men hellre det här bruna och gråa istället för de färgglada "blommorna" i gräset. Jag lät dem ligga kvar.
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer: