Summa sidvisningar

onsdag 26 februari 2014

Minipåskliljor för 29:90


Efter många, många år i olika skåp har detta set av ljusstakar och skålar sett dagsljus igen. Det är fyra ljusstakar, två raka och två svängda skålar av kristall (?). De användes vid fester förr. Gruppen stod mitt på bordet. Ljusen var tända och skålarna fyllda (antar jag) med småblommor. Kanske nerstoppade i oasis.
Jag tog fram  den här gamla ljusstaken strax efter jul och dekorerade den med grön mossa, gråa lavar och kottar från lärkträd för att passa årstiden. Plötsligt fick den nytt liv. Numera tycker jag att den är så fin!
Jag har bestämt mig för att ändra arrangemanget vartefter årstiderna och idag tillförde jag den lite vårfägring. Jag köpte en kruka med minipåskliljor (Tete à tete) på ICA för 29:90, tog bort jorden och bröt isär lökarna. På detta sätt fick jag mer än 20 smålökar som jag satte ner i skålarna, tätade med grön mossa och lade tillbaka lärkkottarna. Nu väntar jag på de gula blommorna.

Inga kommentarer: