Summa sidvisningar

lördag 1 februari 2014

Dödstrött, idag igen


Nu sitter jag framför tv:n igen, dödstrött. Efter ännu en dag med barnbarn och aktiviteter. Denna gång i Stockholm.
 

Idag promenerade vi till och från Hagaparken på snöslaksiga Stockholmstrottoarer och det var några kilometer åt gången vilket kändes i fötterna senare. Men belöningen kom. I form av ett underbart klimatombyte. När vi kom fram till Fjärilshuset så steg vi in i en tropisk värld omgivna av fuktig luft och varma vindar. Där blommade hibiskusarna och flamingon prunkade.



BB-avdelningar har man ju sett från insidan ett par gånger men på det här BB:et var det struktur, ordning och disciplin. 
 

Här föds man i ordnade rader där barn av olika sort placeras tillsammans. Vi hade turen att få bevittna en födsel. Här vecklar ett av barnen ut sina kroppsdelar för att sen prova sina vingar bland växtligheten.
 

Här har begreppet silkeslent ställt spå sin spets. I ett silkesträd bygger man nog inte några kojor. Det används knappast heller till att klättra i.
 

Trots att fukten hade en "moisturising effect" på min torra hud så blev det riktigt varmt emellanåt. Efter att ha stått i ett litet rum ihop med hundra andra människor och tittat på när hajarna fick mat så ångrade jag att jag inte hade klätt mig i linne och shorts. Ingen hade förmodligen tagit notis om mig. Här fick värmen folk att göra lite vad som helst! 
 

Inga kommentarer: