Summa sidvisningar

tisdag 18 februari 2014

Häxsalva


Idag har jag fått en hemgjord salva. Gjord av ett hemligt recept. Min egen hemgjorda ringblommesalva har hjälpt många människor med olika åkommor och även använts till djur (tassar etc.). T.o.m. en del med psoriasisproblem, men mig själv har den inte lyckats hjälpa. Mina fingrar har blivit värre och värre på några veckor. Huden fjällar, går sönder och blir tunn och fingertopparna gör ont. Naglarna på de anfrätta fingrarna börjar också bli dåliga.
Förr hade jag "bara" psoriasis inuti kroppen, nu börjar jag få den utanpå också och det är mera påtagligt. Men det gäller att gilla läget och göra det bästa av det.


Nu ska jag prova den här nya salvan som jag fått av en vän och se hur den verkar på min hud. Jag gör det ordentligt med plasthandskar på och allt. Känner mig som en kirurg men vet inte riktigt vad och vem jag ska operera så jag tog och gjorde en kakdeg idag. Knäckte några ägg och knådade lite smör och mjöl. Om operationen lyckats vet jag om någon timme. Nu ligger degen i kylen och vilar. Under tiden spelar jag Candy Crush. Med plasthandskar på. Inte så sexigt men praktiskt och det funkar riktigt bra. Man får inte ha så stora krav!


Inga kommentarer: