Summa sidvisningar

onsdag 5 februari 2014

Jag blir så trött...

En råtta smet in på en Västeråsrestaurang häromdagen. En liten ödla hittades i en salladspåse för några veckor sen. En spindel hittades bland bananerna. Jaha? Än sen. Är det konstigt att vi hittar djur lite här och var? De finns ju runtomkring oss hela tiden och de var här först. Vi kom sen.
Jag hittade några döda flugor när jag städade ur en låda som stått under sängen. Jag hittade också en spindel vid golvlisten när jag dammsög idag. Tyvärr åkte den in i dammsugarslangen innan jag hann bära ut den. Jag kanske ska ringa VLT? Eller desinficera huset och klorera badrummet.

På mobiltelefonen finns det 632.789.534 bakterier. På disktrasan dubbelt så många. Tandborsten har faecespartiklar (vanliga människor kallar det för bajs) eftersom den står vid handfatet i badrummet där även toaletten finns.
Vi som är över 50 kan få pneumokocker eller bältros. Det har vi lärt oss av tv-reklamen som pågår just nu. Att vi kan bli överkörda av en bil när vi springer över gatan jagade av en centimeterstor insekt, säger man inget om. Det finns ju inget vaccin för det, att sälja och tjäna pengar på. Fast det finns insektssprayer. De tar död på allt som kryper och flyger. Så slipper man oroa sig.

Stackars alla de som känner sig tvingade att ringa till tidningarna så fort de hittar ett djur som befinner sig där de inte vill att det ska vara. De vill, genom sin rättrådighet, visa sitt ansvar mot oss och informera om det hemska de varit med om. Så att vi andra kan passa oss. Och förstår vilket trauma de varit med om. 
Jag blir så trött!

Geting i förstoring. Akrylmålning av mig. Finns naturligt
i vår omgivning. Hittas ibland på saftglaset eller i frukost-
marmeladen. Gör ingen nåt illa om man inte klämmer eller
trampar på den.
Låter du dig trampas på utan att försvara dig?

 

Inga kommentarer: