Summa sidvisningar

tisdag 9 september 2014

Chaga - mirakelsvampen

Nu har jag och sambon druckit avkok av chaga/sprängticka sen veckan efter midsommar. Morgon och kväll har vi tagit en dos, c:a 1 dl. Men nu är vi så pigga så vi har skippat kvällshutten. Vi måste ju få lite sömn också. Innan vi vaknar utvilade och färdiga för dagens utmaningar.

Bådas hår och naglar växer som sjutton. Mina naglar var lövtunna av psoriasis när jag började dricka chaga. Jag kunde inte ens klia mig med dessa tunna naglar. De hade även börjat lossna från nagelbädden och det spred sig neråt, neråt. Nu är naglarna lika hårda som de övriga som inte är angripna av psoriasis. Och de har börjat växa ut igen!

Nageln är fortfarande lite "porig" och nagelbädden "låg" men den har
börjat växa normalt igen och är lika stark som de naglar som inte är
angripna av psoriasis.

Det står på nätet att chaga botar nästan alla med psoriasis! Men man tror ju inte på det förrän man ser resultatet! Numera kan jag röra mig hyggligt också (jag har psoriasisartrit som sitter inuti kroppen på sen- och muskelfästen).

En bieffekt, som jag idag suttit och diskuterat med en väninna, är att vi har blivit av med suget efter socker och godis! Jag äter inte heller lika mycket eftersom jag känner att jag inte behöver det. Kanske har det något att göra med att chagan påverkar diabetes? Jag har inte diabetes men tickan har en massa bra effekter för kroppen så varför inte. En bekant som har diabetes har minskat intaget av medicin tack vare chagan.

Jag hade högt kolesterol innan jag började dricka chaga. Tickan tar ner detta värde så det ska bli intressant att mäta det igen, senare i höst.

Fortsättning följer. Jag ber alla som fått prova på chaga genom mig att återkoppla så jag bedriver lite egen "forskning" på den.
Som jag sagt förut: Det som är bra ska man dela med sig. Det andra kan man behålla för sig själv.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har du hittat sprängticka som du kokat egen dryck på eller har du köpt i pulverform? Jag är riktigt nyfiken på det här men det är ju inte så lätt att hitta några på våra björkar.. lycka till !

Rose-Marie Calldin sa...

Jag har hittat egen chaga. Äkta vara! Finns på 1 av 5000 björkar så jag har haft tur. Har insamlat info om tickan. Skicka din mailadress till cre8ingbyrosemarie@gmail.com
så skickar jag allt jag insamlat hittills. Så kan du läsa på.

Eva sa...

Vad roligt att läsa att du hittat din egen kur. Spännande att läsa om. Hoppas att det håller i sig!