Summa sidvisningar

söndag 21 september 2014

Vecka 39 - växtfyndsvecka

Mörkbladig revsuga - marktäckare
Nu har jag stängt min lilla självbetjäningsshop för i år. Men det betyder inte att jag har slut på växter. Det finns alltid krukor hos mig med plantor. Jag slutar ju inte ta reda på självsådder bara för att det blir höst. Det kommer en ny vår också.

Innan tjälen går i backen gräver jag ner kvarvarande plantor med kruka och allt i grönsakslandet, som vid den tiden är befriat från rödbetor, majrovor och lök.
Buskar, träd, rosor och såna växter vill jag gärna ha kvar för de blir ju bara större och kraftigare för varje år och då kan jag erbjuda fina plantor till den som vill ha.


Ginnalalönn - Acer tataricum ssp. Ginnala
Får röda "näsor"
Dvärghäggmispel - Amalanchier pumila
Liten söt buske
Men perennerna gör jag mig gärna av med inför vintersäsongen för de reproducerar sig i mina rabatter. Så kom och befria mig från lite växter innan jag stänger "butiken" för gott. Jag har många småplantor för 10:-/st att fynda!
De hinner etablera sig bra om du planterar dem nu. Hösten är en bra planteringstid eftersom det är så fuktigt ute.

Rosa variant på studentnejlika - Lychnis chalcedonica "Carnea"
Praktklocka - Platycodon grandiflorus
 
Under hela vecka 39 kan du komma och fynda bland mina kvarvarande växter.
 
Slå en signal innan bara:
 070-605 89 12.

VÄLKOMMEN!

Inga kommentarer: