Summa sidvisningar

onsdag 17 september 2014

Ute i de djupa skogarna

Gårdagen spenderade jag i skogen vid en sjö. Mina döttrar och barnbarn campade där och jag överraskade dem med lite godsaker och min blotta uppenbarelse. Blottad var jag också lite senare eftersom jag kastade mig i sjön och flöt omkring en stund. Jag såg Näcken fly för livet. Såna gamla kärringar ville han inte ha!
Alla ville däremot att jag skulle sova över i husvagnen så vi åkte in till närmaste by och handlade lite förnödenheter till mig. Vi tände en eld och grillade allt möjligt under några timmar. När kvällen föll fördelade vi oss på de två sängplatser som fanns. Täcke? Det delade jag med en bäbis och hennes mamma. Kudde? Två babyfiltar veks ihop till en sådan. Tandborste? Nej-nej, tandtrollen får härja fritt. Vi är ju i skogen! Pyjamas? Det går bra att sova i trosor och jumper. Mysigt? Jaaaaaaa!

Vattnet i sjön är ännu inte så kallt, jag riktigt längtade efter ett dopp. Jag som inte velat bada under +25 grader (i vattnet) förut, älskar efter den här sommaren doppen i våra svenska sjöar. Det gör nåt, inte bara med humöret, utan även med själen. Så jag badade inte bara en utan två gånger!


I morse satt jag på stranden vid vattnet och åt frukost. Dimman låg tät över sjön, man såg inte skogen på den andra sidan. Det var fuktigt och lite kyligt men en ny solig och varm dag föddes - igen. Men jag lämnade skogen och sjön för en snabbdusch hemma och sen for jag ut i skogen igen. Till Munktorpsskogarna för ett besök hos vännen Ilona där jag fick kaffe och nybakade bullar. 

Ilona Söderberg - Katrinebergs pil och korg
http://www.pil-korg.se/


Inga kommentarer: