Summa sidvisningar

torsdag 24 april 2014

Always look on the bright side of life...

Idag har jag fått ett uppdrag av min läkare. Att skriva ner alla problem jag har p.g.a. mina olika sjukdomar och hur de begränsar mitt liv. Jag började skriva vid fyratiden och var någorlunda klar vid halv sex. Inte visste jag att det var så illa! Det var mycket när jag väl fått det på pränt, två tättskrivna sidor. Tur att jag inte låter mig nedslås. Jag har på något sätt lagt sjukdomar, både de som varit och de nuvarande bakom mig och tar varje sekund och varje rörelse på det sätt som känns bra för tillfället. Något annat sätt existerar inte, för om jag skulle fokusera på det dåliga skulle jag bli tokig. Eller tokigare kanske en del skulle säga...

Tv-programmet "All världens reklam" gjorde mig på riktigt gott humör nyss trots den nedslående läsningen av mina sjukjournaler. En massa människor sprang omkring med en ljusstråle från arslet. Bl.a. hade en cyklande man satt en annan man på sitt cykelstyre med det lysande/strålande arslet utåt den mörka vägbanan Sen kom själva reklamen:
Tills solen skiner ur ditt arsle, använd lågenergilampor!

Min humor är på en låg nivå men ibland gör den mig hög.




Inga kommentarer: