Summa sidvisningar

torsdag 10 april 2014

Tomas Cederlund 50 år

Ibland har jag undrat hur jag är egentligen. Jag har faktiskt rätt dåligt med tålamod. Det kan man inte tro. I alla fall inte de som sett mig sitta och göra smycken dag efter dag eller måla eller vara ute i trädgården och påta. Ibland kan jag sitta och peta med saker i det oändliga. Om jag brinner för något, blir jag nästan manisk och glömmer tid och rum. Och ibland tröttnar jag väldigt fort.


Tomas Cederlund, den ena halvan av forna Simon & Tomas, ska fylla 50 år. I dagens VLT fanns en intervju med honom. Han sa många kloka saker. Han satte bl.a. ord på min personlighet eftersom han är sån själv: "Jag har lätt för att bli entusiastisk men behöver ständigt nya projekt. Annars tröttnar jag."
Precis sån är jag. Där fick jag ett utlåtande på min egen höga person som stämmer exakt.

Tomas sa fler bra saker. Han tycker att vi svenskar är duktiga på inredning. MEN problemet är att alla gör likadant!
Han har så rätt. Antingen är hemmen vita eller svarta eller en blandning av vitt och svart. Med lyktor, änglar, hjärtan och carpe-diem-skyltar i alla hörn. Visst är det härligt att komma hem till någon som har en egen stil? Hur den än är. Där personligheten finns, där inte allt passar ihop, där man ser att någon bor och inte bara har ställt upp allt för visning.

Tomas avslutar intervjun med några kloka råd. "Även om nio av tio satsningar misslyckas kan just den vildaste chansningen vara det bästa som hänt i ditt liv.
Så våga satsa lite, våga sticka ut, våga chansa! Om något går fel så är det väl bara att ta nya tag.




Inga kommentarer: