Summa sidvisningar

tisdag 15 april 2014

Fira påsk med ett gott samvete

Efter förra årets avslöjande om att man slet fjädrar av levande kalkoner i Kina och Nordamerika så väljer jag att låta bli att pynta med påskfjädrar. Och efter artiklar om hur höns har det på ställen som föder upp dem för att producera ägg så väljer jag bara ägg från höns som kan gå fritt inomhus och har tillgång till utomhusvistelse. Helst köper jag ägg från höns som går så att säga på "ladugårdsbacken".
Välj med hjärtat! Det är inte bara så att det man inte ser och tar del av inte angår en. Det är du som köper "fel" produkter som ser till att bl.a. djurplågeri kan fortsätta. Du vill ha det som "du alltid haft" på påsken. Men vill du verkligen ha det till varje pris?

Jag har sett filmer om hur man rycker fjädrar av levande kalkoner
och det var vidrigt. Jag kommer aldrig att köpa såna. Inte förrän
de börjar tillverka syntetiska såna.

Inga kommentarer: