Summa sidvisningar

tisdag 22 april 2014

Ingen dusch på fem dagar!

Utsikt från husvagnen

Fem morgnar har jag vaknat till storlomens ödsliga läte, tranors trumpetande och fiskgjusens missnöjda skrik när måsarna vill ta fisken den har i klorna. Sjön vi campat vid har varit spegelblank på morgnarna och vädret gudomligt soligt, varmt och skönt. De enda ljuden förutom våra egna röster har varit olika fåglars kvittrande och emellanåt vindens sus i vassen.


Barnbarnen har gjort allt från att hoppa i vattnet, grillat majskolvar, plockat pinnar och kottar att elda, sett snok och ödlor, gjort stenåldersyxor och grävt fram dinosaurier ur marken. Och mina barn har dragit sitt strå till stacken för att göra livet lite roligare.


En ful påskkärring hälsade på men hon var
snäll som i alla fall hade ett påskägg med sig.
En påsktupp hälsade på också!
"Kuckeliku!"
 
Hunden fick ett märgben i påskpresent vilket han lade
ner åtskilliga timmar på.

Utvilade, brunbrända och med massor med syre i lungorna kom vi hem idag efter fem dagar i skogen. Toan i husvagnen är full och maten så gott som slut. Jag har inte duschat sen jag åkte hemifrån, har inte haft mobiltelefonen igång på flera dagar. Datorn fick stanna hemma. Nätterna har varit kolsvarta, tystnaden total. Har jag saknat alla bekvämligheter? Nej, inte en enda sekund! Jag har haft det helt underbart!

Inga kommentarer: