Summa sidvisningar

onsdag 16 april 2014

Den obegripliga datavärlden överfaller mig

Häromdagen fick jag ett mail angående någon ändring som skulle göras på mina hemsidor: Innehållet gör mig gråtfärdig.

"Vi kommer inom 2 veckor att migrera er sida från nuvarande server websussi.ballou.se, IP 91xxxxxxx till en helt ny Linuxmiljö (da-www08-ballou IP 91xxxxxxxx (???).
Vi kommer att peka om DNS (?) mot den nya servern. Ni som har eget DNS-ansvar (?) måste själva peka om (?) era domäner. Nytt IP blir 91xxxxxxxx (?) och servernamnet är da-www08.xxxxxxx (?).
Efter migreringen kommer det inte att vara möjligt att ansluta externt mot mysqldatabaser (?).
Ni som har SSL-certifikat (?) kommer få ytterligare info. Om ni använder u045xxxx (?) kommer det inte att fungera. Ni behöver då lägga upp en ny användare (?).
Då vi kör en ny version av PHP 5.4 ny (?)behöver ni som har egenproducerade sidor titta igenom er kod (?) så att den stödjer den nya versionen. Ni som använder CMS-verktyg (?), t ex Wordpress (?) eller Joomla(?), ska se till att ni har uppdaterat till den senaste versionen (?).
En ny version påverkar bl.a. hur htaccess-filer (?) tolkas. Du kan inte ändra rättigheter via ftp (?)"

Så här mal de på i hela mailet och jag förstår absolut ingenting!





 

...

Inga kommentarer: