Summa sidvisningar

söndag 29 november 2015

Utställning 1:a advent


1:a adventshelgen är över. För mig och Annette Stocker gick den i kreativitetens tecken. Vi hade utställning tillsammans i hennes galleri lördag och söndag. Många trevliga gäster kom och jag hoppas att de fick lite julkänsla av glögg- och pepparkaksdoften som blandade sig med granriset vi pyntat med.


Den här helgen visade jag upp nästan hela min kollektion av tavlor. Spretigt? Javisst, men sån är jag!


De halsband och örhängen som jag gör av återvunna smycken fanns naturligtvis med. De visar en annan sida av min kreativitet. Jag upphör aldrig att skapa, vad det än gäller. 


Annette visade också upp sina olika kreativa talanger. Inte bara konst, utan även skulpturer och smycken i en samstämd blandning.


Ballerinorna har kommit in i Annettes målningar på senare tid, av någon anledning...
Och i hennes skulpturer samsas de tuffa ytorna av sten med finstämda betongansikten. Ibland blandar hon också betongen med rostig taggtråd, eller låter naturen lämna sitt avtryck i betongmassan. I form av ett löv eller blad.


En av hennes vackraste skulpturer i sten och betong, "gudinnan", står numera i min trädgård. Där kommer hon att vaka över mina blomster och spegla mitt lilla paradis i sina blänkande smycken. 




Inga kommentarer: