Summa sidvisningar

lördag 9 januari 2016

Only Woman - Vernissage idag

Islossning 80 x 80 cm, Autumn 50 x 50 cm och A new dawn 50 x 50 cm

Idag var det vernissage på Art Gallery Quirinus i Köping där jag ställde ut tre tavlor i en samlingsutställning för enbart kvinnor. En utställning där 20% av sålda tavlor går till Kvinnojouren i Köping. 

Min vän Annette Stocker var på plats med en av sina tavlor "Light
of hope"

En annan av mina vänner, Annika Zetterberg (Lerblomster),
 deltog med två skulpturer i keramik. 

Monica Johansson/JIM, en bekant sen förra årets "Only Woman",
satt som vanligt med penna och papper i handen och tecknade.

Under dagen frågade Monica hur jag stavade mitt namn och gjorde sen snabbt en "bild" av mitt namn. 


Ulla Lodesten ställde ut en serie med teddybjörnar.


Samlingsutställningar är trevliga evenemang. Man får tillfälle att se hur olika konstnärer målar och det är intressant att ta del av deras tekniker. Vi som är konstnärer får dessutom inspiration. Efter en dag i en konstsalong så får man lust att börja på en ny tavla. 
En samlingsutställning har nåt "för alla".
Nedan följer ett axplock:





Detalj av ovanstående tavla med inslag
av bl.a. spegelglas

Utställningen pågår t.o.m. den 22 januari. Om du missade vernissagen så finns det ytterligare tillfällen till ett besök. Galleriet är öppet 10-16 vardagar, lördagar 11-15, söndagar stängt.

Adress: Torggatan 11, Köping

Inga kommentarer: