Summa sidvisningar

torsdag 24 september 2015

Ut i naturen!



 I måndags åkte jag ut med husvagnen till en campingplats utanför stan. För att få vara i naturen under septembers sista dagar. Med mig hade jag färg och pannåer, stickor och garn, korsord, dator, böcker och tidningar. Alltså allt man behöver för att må bra. Plus mat naturligtvis och en bra vakthund. Nu har jag avnjutit den totala tystnaden under tre dagar. Endast avbruten av rävars skrik, korpars kraxande, gässens sträckande och hackspettars bankande på gamla trädstammar. En tupp bidrar till mysfaktorn genom att gala lite då och då vid bondgården intill.

Första morgonen tog jag en promenad tidig morgon till mitt hemliga svampställe och se, jag hittade en liter kantareller som blev ett par goda svampmackor den dagen.


En av mina favoritsysselsättningar är att kreera kläder med stickor och virknål. Nuförtiden gör jag inga jättehandarbeten utan det blir olika små skapelser. Till Barbie. Jag känner flera små Barbieägare och överraskar dom med kläder och tillbehör då och då. Med den här hobbyn, likväl som trädgårdsarbete och målande, får jag utlopp för min kreativitet. Den måste ju ut på något sätt!







Någonting som jag alltid har tyckt om är när det regnar och jag själv sitter i stugvärmen och lyssnar på smattrandet mot taket eller mot fönstret. I morse låg jag och hunden länge och lyssnade på dropparna på husvagnstaket. När jag till slut gick upp för att göra frukost och släppa ut honom så satt han bara där på gräsmattan och glodde. Efter en stund så såg han sig nödgad att gå bort en bit och pinka och sen ville han in igen. För första gången sen han kom till oss så skippade vi morgonens långpromenad. Men han blev inte utan motion för vi tog den senare när regnet upphört.  

Låt mig vara! Jag har sovmorgon på onsdagar.

Nu har mörkret lagt sig och jag har varit bort till servicehuset och diskat. Hunden har redan somnat på sin filt i soffan och jag kryper upp i soffhörnan för att blogga, titta på tv, spela lite Candy Crush och lösa korsord. Idag kom nämligen sambon ut med en efterlängtad tidning. Den enda jag prenumererar på numera: Mästarkryss!

När själen får sitt, då mår jag bra. Just nu ger jag den vad den behöver. Så jag stannar några dagar till.


Inga kommentarer: