Summa sidvisningar

tisdag 15 september 2015

Vårt liv är en vindfläkt, en saga, en dröm...

Idag var en magisk dag. Den började med en dikt som gick direkt till mitt hjärta. En dikt i en dödsannons i morgontidningen som visade hur förgängligt livet är. Jag är ju sån som "spar" på ord och meningar. De här orden visar hur ljuvligt skört livet är. Det gäller att ta vara på de fina stunderna. Nils Ferlin diktar så här:

Vårt liv är en vindfläkt, en saga, en dröm.
En droppe som faller i tidernas ström.
Den skimrar i regnbågens färg en minut.
Brister och faller och drömmen är slut.

Efter morgonpromenaden med hunden närmar jag mig hemmet och får se något verkligt speciellt. Över planket mot gatan "faller" blåregnets blommor. Blåregnet brukar normalt blomma på våren men mina lila blommor regnar ner i takt med det efterlängtade regnet som faller från ovan. 


Jag åker till Köping med min äldsta dotter för att besöka Bürgers växtgård och äta vegetariskt samt handla lite växter och annat och ge henne en sittning med mediet Helen Engström. Livet blir enkelt när man förstår frågorna och svaren. Bästa presenten!
På vägen hem noterar vi livets gång. Hösten närmar sig. Rönnbären prunkar och ett träd har "gått i höst".

   

Sen kom ovädret. Regn och blixtar avlöste varandra. En bekräftelse på att livet kan förändras på några sekunder. Naturens krafter är mäktiga men så fascinerande. 

 


Vid regnbågens slut finns skatter sägs det. Men man behöver nog inte leta där efter guld. På min ytterdörr sitter ett litet råd:

Enjoy the little things in life
for one day you'll look back
and realize they were the big things.


Inga kommentarer: