Summa sidvisningar

torsdag 7 november 2013

TV:ns betydelse för gamla och sjuka

Idag har jag tittat på Nyhetsmorgon, "Efter tio", två avsnitt av Hem till gården, Extreme makeover, två gamla avsnitt av "Det okända" och ett gammalt "Trinny och Susanna". Fortfarande vid 17-tiden sitter jag framför tv:n och glor. Jag ligger inte eftersom det inte gagnar mina andningsvägar. Fortfarande efter snart två veckors influensa så hostar jag.
Tur att tv:n finns för såna som är gamla, ensamma eller sjuka!

Jag provade mig på att måla några löv på en tavla jag började med igår kväll men salvan jag har för ögoninflammationen gör att jag inte kan se riktigt klart så det var bara att glömma.
Detalj från tavlan.
Läsa böcker kan jag inte heller. Senaste numret av Mästarkryss är så gott som klart. Dessa kryss är annars mina ständiga följeslagare när jag vill koppla av en stund.
Ännu har jag inte haft en enda dag då jag orkat vara uppe hela dagen. Ligger i vardagsrumssoffan mest hela tiden. Det är så mycket jag skulle vilja göra men det får stanna därvid...

Under en hel dag med tv så fastnade jag för något som Yannick Tregaro sa i Malou von Sivers program. Han definierade ordet mål. Jag har kanske inte riktigt fattat innebörden av ordet. Man kan ju ha så många olika slags mål. Trodde jag.
Men när Yannick förklarade hur han tänkte så var det solklart. "Ett mål är något som man, med planering och allehanda verktyg, kan uppnå. Allt annat är drömmar."
Då gäller det alltså att sätta upp realistiska mål för sig själv. Annars blir man besviken.

Mitt mål just nu är att bli frisk från influensan. Att bli superfrisk är en dröm. Men det räcker gott så.

Inga kommentarer: