Summa sidvisningar

måndag 17 juni 2013

10 meter jogging x 2, sen var jag justerad

Klockan 7.00 stod jag hos Landrins för att lämna in min bil på reparation och sen tog jag mig hem med den hyrbil de fixat åt mig. Min hund väntade på att jag skulle komma hem så han fick sin morgonpromenad. I grönskan i min "regnskog" frodas myggen. Men det är svalt under det gröna bladverket och denna morgon luktade det fuktigt efter allt regn. Jag vet att hunden tycker det är lite kul (och konstigt) när man tar lite snabbare steg eller småspringer så jag joggade lite kort ett par gånger. Mer behövdes inte för att jag skulle få en inflammation i ena knäet. Jag kunde knappt ta mig hem de sista hundra metrarna, så ont gjorde det.
Efter frukosten strupplade jag ut i trädgården och började röja i det stora "stenpartiet". Så här ser det ut efter att ha stått i träda i ett par år. Jag har inte orkat tagit itu med det fullt ut och det märks sannerligen.

Bland det halvmeterhöga gräset (kvickrot) står en
självsådd pion. Den syns knappt!
I sex timmar med avbrott för fika på förstutrappen slet jag med partiet och några kvadratmeter befriades från ogräs. Men det är långt ifrån klart. Ett hällregn fick mig att ge upp för dagen och jag linkade in i huset för att äta lite. Då fick jag plötsligt inspiration till en tavla, så jag satte mig ner och målade.
Resten av min lediga dag tillbringade jag i den fällbara fåtöljen läsandes "Healingkoden" medan knäet smärtade lite hela tiden. Jag måste ju kunna heala mig själv vid behov. Men i väntan på det så gnällde jag lite för min sambo och fick massage på mitt onda knä. När han ändå var igång fick han massera ryggen också...

Inga kommentarer: