Summa sidvisningar

onsdag 5 juni 2013

Stress och stressless

Fyra timmar på jobbet varav ett par av dem med föreläsning om stress. Vi har lite att jobba med i vår grupp, inte bara stress men man måste ju börja någonstans. Tänkte på hur jag själv ibland tycker om att se andra stressa. Jag och min sambo brukar åka ner på stan en lördag t.ex. och sätta oss mitt i kaoset och njuta av kaffe och en godbit. Under tiden tittar vi på folk och deras beteenden. Att sitta så där mitt i "stormens öga" är mysigt när man själv känner sig helt cool. Man noterar folks rörelser, vad de säger, hur de gör saker m.m. och reflekterar över livet. Jag tycker om att vara ensam bland folk. Men även tillsammans med andra. Båda världarna ger mig tillfredsställelse. Men jag har noterat, eftersom jag umgås med mycket trädgårdsfolk, att de har en tendens att ha mer tid än andra till samtal och att umgås. Och då tänker jag inte bara på de stunder vi trädgårdsnördar stannar upp inför en speciell växt i 20 minuter för att beundra och prata om just den! Vi bryr oss liksom inte om städning och sånt. Trädgården är viktigare! Den är mer välstädad än våra hus och lägenheter. Men finns även för vår njutning!

Kajplats 9 Västerås
Kajplats 9, Tullhuset var som vanligt fullt med folk

Efter jobbet tog jag lunch på Kajen med sambon och hans dotter. Gott och som vanligt mycket mat för pengarna. Man är rätt nöjd efter en lunch där.
Eftermiddagen gick åt till en tupplur för att orka med resten av dagen. Kvällen tillbringade jag med att märka upp mina växter inför STA:s årliga växtmarknad på områdets dansbana i morgon och packa släpkärran.

En behaglig massage av inflammerade kroppsdelar av min äldsta dotter gjorde att jag fick tillbaka lite energi och kunde fortsätta tills jag var klar med allt. Ibland behöver man ta emot hjälp för att orka "go on".
 
 

Inga kommentarer: