Summa sidvisningar

fredag 21 juni 2013

Watch out!

Midsommarafton i Sätra Brunn tillbringades bland tusentals andra. Fälten utanför byn fylldes med bilar vartefter. 40:- kostade det att bli av med bilen och den parkeringsbiljett man fick efter avslutad betalning talade om att överskottet gick till rödfärg! Vilket överskott? Efter vad? Till rödfärg??? Falu rödfärg eller vanlig lackfärg? Hur som helst så får man väl hoppas att pengarna går tillbaka till den by vi utnyttjat till vårt midsommarfirande.
Efteråt slog vi oss ner på framsidan av huset och drack lite vitt vin och läste. Att säga att man läser idag, är kanske inte att läsa i bokstavlig mening. Min sambo läser kvällstidningarna på sin I-pad, jag läser vanliga böcker. Denna eftermiddag läste jag Andreas Lundstedts  bok "Mitt positiva liv."

Vädret har övergått från varm sol till varm molnighet. Sommar för mig är när man kan sitta ute utan tröja när det är molnigt. Då har sommaren invaderat Sverige. Så känns det idag.
På campingen bredvid har de för första gången haft midsommarfirande. Med dans och sommarbuffé. Musik som strömmar ut från vårt område är mysig bakrundsmusik till oss som sitter och myser i midsommaraftonens ljumma vindar. Jag tror att vi tar en promenad på området och checkar av vad som händer. Vad som helst kan hända under midsommarnatten. Den natten har alltid varit full av magi. Watch out!

Inga kommentarer: