Summa sidvisningar

söndag 16 juni 2013

Spännande naglar från Affair

I fredags besökte jag den underbara butiken Affair på öster mälarstrand. Två inspirerande och trevliga systrar driver butiken sedan fyra år tillbaka. Jag har varit där sedan början men ibland går det en tid mellan besöken. Affair har ett varierande och bra utbud av varor så man har svårt att gå därifrån utan att köpa nåt.Jag kommer alltid hem med en del häftiga kläder och varor i en kasse när jag besökt deras butik.  Dessutom har jag aldrig varit med om att få så många tips på kläder och hur man kan variera dem, som i denna butik. Tjejerna där är helt suveräna på form och känsla!

Besöket slutade naturligtvis, förutom en fika, med att jag köpte några plagg och ett kit för nageldekorering. Riktigt häftigt! Man lägger på ett lager med underlack från kitet. Sen lägger man ett lager klister på naglarna och sen ett tunt lager med glittrande folie. I kitet finns många olika glittrande färger. Så trycker man till en stund och drar sen fort bort det. Kvar blir en glittrig rest av den färg man valt. Sen lägger man nästa folie medan klistret fortfarande är kletigt och upprepar samma procedur. När man är nöjd avslutar man med att lägga ett färglöst lack över alltihop.

Jag valde ett kit med mintgrönt underlack samt folie i rött och silver.

Varje gång man besöker Affair hittar man något nytt och kul!

 

Inga kommentarer: