Summa sidvisningar

måndag 24 juni 2013

Ljud i natten



I går kväll hade jag sällskap av min äldsta dotter och vi bestämde oss för att sova i husvagnen under natten. Efter en halvtimme gick hon. Det var för mycket ljud i husvagnen tyckte hon! Som tur är har vi en liten friggebod som fungerar som sommarstuga så hon tog kudden och drog till den. Jag förstod ingenting. Det var ju en vanlig tyst och lugn sommarnatt. T.o.m. fåglarna hade gått och lagt sig!
Nu ska hon skaffa öronproppar tills vi åker bort tillsammans, säger hon. Ja, det kan väl vara bra att ha om hon har problem med nattliga ljud. Tur att man inte är så känslig, det måste vara jobbigt!
I alla fall så sov jag vidare natten igenom utan att störas av några ljud. Ända tills jag väcktes av en slick i mitt ena öra och en våt nos i mitt ansikte. Min sambo hade redan åkt till jobbet så det var inte han...



1 kommentar:

Anonym sa...

Oljuden bestod av mammas högljudda snarkningar. Och har man legat i 3,5 timme och fått huvudvärk. så är det väl inte konstigt att man flyr fältet? Mamma säger att det är tryggt att höra snarkningar. Jag med min Asperger kan inte riktigt hålla med.