Summa sidvisningar

tisdag 26 augusti 2014

Hamburgare, kajor och vilda växter

Oj, oj, oj vilken hamburgare! ("Kungsgatan 6" i Nora.) Jag tog en doggybag med hem i dubbel bemärkelse. Inte för att jag själv skulle ha till senare utan för att det räckte till doggens kvällsmål också.
Jag har aldrig smakat så goda pommes frites. De var precis så där lagom krispiga och med skalen kvar. De smakade potatis ur varje molekyl!

 


Inte undra på att både hund och fåglar var intresserade av om det blev nåt kvar på tallriken. Den här filuren satt bredvid oss på träräcket till pubverandan och försökte stirra ut oss. Men efter vår måltid fanns tyvärr inte ett spår kvar av mat.  


Vilda djur är överlevare. Liksom växterna. När jag höjde blicken från hamburgartallriken så såg jag en planta som slagit rot. På tredje våningen av huset och mitt i stuprännan. 
 
Druvfläder?

Inga kommentarer: