Summa sidvisningar

fredag 24 november 2017

Utställning med färg i grått novemberdis

Idag och i morgon har en av mina bästa vänner - Annette Stocker - öppet hus i sitt galleri/showroom på Häradsvägen 2 i Dingtuna. Jag och sambon besökte utställningen vid lunchtid idag. Vi drack kaffe och åt lussebullar och njöt av Annettes konst medan ångor från glöggpannan och toner av julmusik spred sig i hennes fina lokal. Vi kom in i en värld av färg och form. Här finns nåt för alla smaker! Milda, rofyllda och meditativa tavlor med distinkta färger och tavlor som sprakar av färg och lust. Nedan tar jag er med på en resa genom hennes galleri. Jag låter hennes tavlor tala för sig själv:














Redan innan utställningen fastnade jag för nedanstående tavla. Första gången jag såg den så kröp den innanför min hud på ett speciellt sätt. Den gav uttryck för så många känslor inom mig. Känslor från en svunnen tid som jag trodde att jag hade glömt...
Om jag försöker beskriva dem så blir det nog bara fel så jag låter bli. Man behöver ju inte förklara allt, jämt. Bara låta känslan vila i sig själv. 

Än så länge sitter det bara en röd prick vid sidan om tavlan. Ett bevis på att den är såld. Snart sitter den på vår vardagsrumsvägg till vår och allmän beskådan dagligdags. Jag längtar!


Inga kommentarer: