Summa sidvisningar

onsdag 14 februari 2018

Sov du lilla videung...

Till förmiddagskaffet blev det kardemummaskorpor med smör på och kanelbullesemlor från Hallstahammar. De var supergoda men jag tror nog att Öhrmans konditori vid torget i stan, leder kanelbullesemmeltävlingen. Jag trodde aldrig att jag skulle falla för en semla som inte var som den ursprungliga men nu vill jag bara ha den här!

   

Idag gjorde jag klar en stor tavla som jag hållit på med ett tag. Konstrundan närmar sig men än finns det tid att kreera lite nytt. Jag har en till sån här stor tavla på gång och jag tänker inte visa dem förrän till påskens Konstrunda. Man behöver ju inte avslöja allt man håller på med! Det blir lite mer spännande så.

Nu börjar jag tröttna på att promenera med Icebugs på knöliga och isiga gator och stigar. Längtar till tiden då jag bara sätter på mig en jacka och gympaskor och kan gå i lite snabbare takt utan att tänka på var jag sätter fötterna. 

Men när jag tittade upp mot träden istället för ner på skaren då blev jag lycklig, för där precis framför mina ögon hade viden just spruckit ut. Sov inte vidare lilla videung! Fortsätt blomma! För snart så är det vår.





Inga kommentarer: