Summa sidvisningar

torsdag 22 februari 2018

Tomatfrön till salu

Indigo Rose. Mindre kvisttomat, plommonstor. Grön och svart som omogen.
aprikos och svart som mogen. Vacker och god!

I år har jag "bara" fem sorters tomatfrön att välja på. De som jag ska odla själv senare. Jag har sju stora krukor som jag brukar ha mina tomatplantor i och de får stå utefter en bodvägg hela sommaren. Dels planterar jag mina egna fem sorter och så någon ny sort från någon annan tomatodlare. T.ex. en Moonglow som jag fått frön ifrån av en dotter. Och så en till då, sen är kvoten uppnådd.

Än är det inte dags att så fröna. Jag väntar till första april. De blir bara långa och rangliga inomhus så jag tjänar inget på att så dem tidigare. Det räcker att ha dem inne och trängas med dem i ett par månader. För jag sätter ju inte bara ett frö av varje...

Green Zebra. Vanlig storlek. Grönrandig. Blir lite mer mjuk och gulaktig som
mogen. Köttig och god.

Apelsin Biff. Stor och med mycket fruktkött. Härlig färg!

Sungold. Liten kvisttomat. Söt och god! Bra skörd.

Gelbe Dattelwein. Små päronformade kvisttomater. Ger bra skörd.

Är du intresserad så har jag fröer av ovanstående fem sorter:
13 kr för fem fröer. 20 kr för 10 fröer. Plus porto.

Rosa
070-605 89 12
cre8ingbyrosemarie@gmail.com


Inga kommentarer: