Summa sidvisningar

lördag 5 november 2016

Hemlig resa slutade i Örebro

Vid 13-tiden hämtades jag upp av mina döttrar för vidare färd till hemlig ort. Det enda krav jag hade på mig var att jag skulle ta med mig pengar... Vid avfarten till Köping, som vi bara passerade, förstod jag att det lutade åt Örebro. Min gissning visade sig vara rätt. Vi landade på en p-plats och vi laddade p-automaten för några timmar. Konstigt nog alldeles intill Myrorna! Mina barn älskar loppisar kanske t.o.m. mer än jag gör. Så nu skulle vi "loppa" tydligen!


Det är alltid kul att se hur man exponerar sina varor. Speciellt på loppisar med sina begränsade resurser. Med skänkta galgar, hyllor, skyltdockor...


Man kan faktiskt göra lite med få medel. Det gäller att se möjligheter och vara kreativ.


Vissa installationer måste få ligga till sig lite innan de hittar rätt outfit.


Här hittar man foträta, stadiga skor för trötta fötter...


...likväl som stadiga skor på höga sulor...


...och extravaganta styltor.


Jag hittar en morgonrock, modell 50-tal. Fast jag köper den inte. Inte riktigt min stil.


Blottare, här kan ni köpa den perfekta rocken!


Snart är det nyårsafton!


Flera lådor med slipsar. Jaaaa! Vi hittade en perfekt slips med jultomtar på till min sambo. Den högst upp till vänster. För 5 kr!


Om lillen inte är vegan så kanske en liten mockaväst passar bra.


Köp ett ölglas i vilket du kan mäta snoppen! Eller ge din golfkompis lite feedback.


Om du inte vet hur man kokar vatten så finns det kokböcker för det också!


Gamla burkar går alltid hem. Den här är väl typiskt ameriaksnk?


Julskyltningen var i full gång. 


Precis som vi andra så tappar även tomtar hår i "vuxen" ålder. Har han tidigare dolt det med sin luva? Nu sitter han där på Myrorna i Örebro och luvan ligger någonstans bland alla loppisprylar men var?


Om jag hade gått en keramikkurs och gjort denna uggla så skulle nog jag också ha skänkt den till Myrorna när jag sett resultatet!


Efter Myrorna i Örebro blev det Hanoi (i Vietnam). Räkor i grön currysås med blandade grönsaker. Med massor av chiliolja och lite soja. Och lite vin för sötmans skull.


Hejdå Örebro, nu åker vi hem i mörkret. 


Innan jag blir avsläppt hemma så får jag ett inslaget paket av min äldsta dotter. Med lite annorlunda grejer. Mochis, instant te med ingefära och honung samt tamarindgodis. Vilken eftermiddag. Det är inte de stora sakerna man kommer att minnas, det är de små tingen i vardagen. Eller, som idag, på en helt vanlig lördag.











Inga kommentarer: