Summa sidvisningar

fredag 16 december 2016

Fantasi kan ta dig hur långt som helst!

Ibland måste man bara "pyssla"! Ernst pysslar ensam, jag tycker om att pyssla ihop med andra. Igår hörde jag på tv att det låter negativt att säga "pyssla". Det låter bättre att säga att man "är kreativ", då får pysslet en annan dignitet. Men vad man än kallar en slags hobby, hantverk, innovation, kreation, utveckling, uppfinning etc. så händer det ju nåt, till skillnad från de som bara sitter framför tv:n och rullar tummarna. 

Idag träffades jag, syrran och hennes dotter vid mitt köksbord för att göra kuvert, kort m.m. Jag var mest inställd på julkort, de andra på födelsedagskort och kuvert. Material finns det gott om hos mig. Jag spar på allt som man kan använda. Scrapbooking är för tillrättalagt för mig. Nej, det ska vara enkla material att skapa utifrån. Reklambroschyrer t.ex. Det är "klippa och klistra" som gäller.   


Gamla julkort och etiketter kan man dissekera och använda tills det inte finns en enda pappersbit kvar.


Sevietter och bokmärken icke att förakta...


Jul- och presentpapper, tapeter och omslagspapper är perfekt till en stomme/alltså ett kuvert.


Material hittar man när man minst anar det. Till bra pris. Strax före och efter jul hittar man material med julanknytning. Det slumpas bort då. 


I butiker som Dollarstore, Rusta och på loppisar hittar man alltid billigt material.


Saxar med olika vackra skär som ger mönster köper man billigt i olika affärer. Med dem kan man göra remsor, dekorationer m.m. Med det enkla ihop med en del fantasi kan man göra precis vad som helst.


Så bry dig inte om vad andra tycker. Gör det som känns bra, som är roligt och ger dig en kick eller tillfredsställelse. En del innovatörer lever t.o.m. på sitt s.k. "pyssel". Alltså inte att förakta. Det blir en affärsidé. Fantasi kan ta dig hur långt som helst!


Inga kommentarer: